Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Creating of Small Company and Strategy of its Development
Fáborský, Jindřich ; Herinek, Jiří (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with development of a business plan for a small company, which is going to launch a new technological product to the market. The company, which has already been operating in the field of language courses for a year, is developing software for real teaching through the Internet. As it is a completely new product it is necessary to check if there is sufficient demand on the market from the group of language schools, private teachers and especially from students themselves. For understanding the motives of the customers the author used a primary research made through the questionnaires. Described technological product, which is the subject of the business plan, is in progress at the moment and is supposed to be launch to the market in April 2012.
Creating of Small Company and Strategy of its Development
Fáborský, Jindřich ; Herinek, Jiří (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with development of a business plan for a small company, which is going to launch a new technological product to the market. The company, which has already been operating in the field of language courses for a year, is developing software for real teaching through the Internet. As it is a completely new product it is necessary to check if there is sufficient demand on the market from the group of language schools, private teachers and especially from students themselves. For understanding the motives of the customers the author used a primary research made through the questionnaires. Described technological product, which is the subject of the business plan, is in progress at the moment and is supposed to be launch to the market in April 2012.
Odhad hodnoty start-up projektu při využití metod strategického marketingu
Štěpánek, Michal ; Svačina, Pavel (vedoucí práce) ; Rýdlová, Barbora (oponent)
Primárním cílem práce je navrhnout postup, kterým lze kvalifikovaně odhadnout hodnotu start-up projektu. Cílem druhotným je pak již samotný odhad hodnoty. Teoretická část popisuje několik vybraných metod strategického managementu, které společně směřují k jednomu cíli, a to definici strategické pozice projektu na cílovém segmentu trhu. Teoretickou část uzavírají kapitoly věnované financím a riziku projektu, které přímo navazují na závěry učiněné o strategické pozici projektu. V aplikační části je pak zpracován celý teoreticky navržený postup a to včetně odhadu tržní hodnoty projektu. Vzhledem k rozsahu tématu je při zpracování kladen důraz pouze na klíčové aspekty hodnocení a zejména pak ilustrativnost celého postupu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.